Sommerleir 2024 til Vässarö

19 mars, 2024 av Per-Stian Vatne

Håper mange har fått med seg, og kanskje sett litt informasjon i Spond, om årets sommerleir for 1. Tanum på Vässarö speiderøy i Sverige. Den arrangeres fra fredag 28. juni til fredag 5. juli i den idylliske svenske skjærgården, like nord for Stockholm. Her har vi et ferdig speideropplegg med mange inkluderte og valgfrie aktiviteter som seiling, padling, flåtebygging, klatring, hinderløyper, orientering, håndarbeid, fotokurs – og mye bading, lek og moro! Vi overnatter på leirplass i telt, hengekøyer og bygger portaler.

Vi har foreløpig med 3 voksne/ledere, i tillegg til speiderleder Kajsa som vil delta de første 2-3 dagene – og vi har med en (og kanskje noen flere) fra roverlaget vårt (16+). Merk det er også plass til flere voksne/ledere, om noen ønsker å bli med!

Leiren er i utgangspunktet for Troppen (5.-10. klasse) og rovere (16+). Vi kan også åpne for enkelte av de eldste småspeiderne – om det skulle være ønske om det. Her er det viktig at foreldre vurderer hvor klar barnet er for en uke uten foreldre, siden det er ganske langt unna.

Vi har allerede en liten gjeng som har meldt seg på, så vi vil gjennomføre turen også med en mindre gruppe – og nå er vi derfor ute etter BINDENDE PÅMELDING innen onsdag 20. mars, så vi kan planlegge transport og program i mer detaljer. Håper mange flere vil være med!

Reisen blir sannsynligvis i buss sammen med 1. Eiksmarka og 1. Nadderud speidergrupper. Eventuelt tog+buss, eller andre løsninger. Vi ser litt på ulike alternativer.

Priser (inkl reise/måltider/aktiviteter)
– Speider: kr 3 000
– Søsken/lederbarn: kr 2 500
– Ledere/rovere: kr 1 500

Man må ha betalt medlemskontingent for 2024 for å kunne bli med på leir (blant annet pga forsikring). Økonomi skal ikke være en hindring for å bli med på leir eller i speideren, vi har gode støtteordninger – ta nærmere kontakt ved behov.

Påmelding via invitasjonen i Spond (oppdateres med litt mer info) eller pr e-post til gruppeleder@1tanum.no (eller psv@1tanum).
Om noen har spørsmål om turen, er det bare å ringe eller sende e-post; enhetsledere Synne (97063446) og Kajsa (47647994), eller til gruppeleder/styre Per-Stian (97057726).
Les mer om Vässarö på www.vassaro.se.
Speiderhilsen,
Per-Stian Vatne